Kezdőoldal│ Rólunk│ A hajóról│ Útvonal│ Rövid hírek│ Képes útibeszámoló│ Vitorlázz velünk!│ Hasznos infók│

2018. október Rodosz, Kárpáthosz

(Minden oldalunkon, ha homályos a fotó, az a böngészőtök beállítása miatt van. Zoomoljatok ki kicsit, mert úgy adja az általam tervezett valódi nézetet. Nálunk pl. a Firefoxban 80%-ra van kicsinyítve.)

Lobrigo egy Naver 29-es vitorlás. Néhány kép róla:

Orrkabin:

Jabsco wc:

Navigációs asztal, koporsóágy:

A bejárat:

2-hengeres Nanni dízelmotor:

2018. okt. vége Rodosz szigete, Lindosz település

Rodosz szigetén található Lindosz település, ami egyik kedvenc horgonyzóhelyünk lett a görög szigetvilágban. Nyáron nem lehet itt horgonyozni, de ősszel élvezhetjük a tágas öblöt a homokos stranddal, a fehérfalú házak fölött őrködő Akropolisz látványával. Itt ismerkedtünk meg Lobrigóval, ami ekkor még Dénes egykori svájci munkatársának a hajója volt. 7 évvel ezelőtt ő vette meg Mr. Frumble, alias Bukdács úr hajónkat a Karib-tengeren, most mi vettük meg az ő hajóját. Lobrigo annyira azért nem volt ismeretlen a számunkra, mert Thiemo is (mások is) Dénes segítségét kérte pár éve, amikor a Földközi-tengeren akart magának egy vitorlást. Dénes ezt javasolta neki :-)

rodosz lindosz vitorlazas

rodosz lindosz furdozes vitorlazas

lindosz strandja az eroddel

lindosz öböl

Rodosz a macskák szigete, méghozzá a jó módban élő macskáké. Fotó róluk, hogy ezt ne felejtsük el.

rodoszi cicak

lindosz ejszaka

2018. okt.-nov. Kárpáthosz szigete, Diafani, Olympos, Tristoma

Lindoszból a gyenge szélnek köszönhetően két nap alatt jutottunk Kárpáthosz szigetére, Diafani településre, úgy hogy egyet horgonyoztunk a rodoszi Prasomisi Kite Beach előtt.

Diafani:

Dénes vizet hoz a rakpartról:

A vitorlázás mellett persze volt egyéb célunk is. Olvastuk, hogy van a közelben egy hegyi település, aminek a látványa megéri a túrát. Másnap a sziget keleti partjáról az illatozó füge- és olajfák között feltúráztunk a 250 méter magasan fekvő Olympos nevű településre, ami a sziget nyugati oldalán fekszik. A kalózoktól elrejtve élték elzárt életüket az apró település lakói a hegyek takarásában. Az egyik lakóval beszélgettünk, akiről kiderült, hogy a fia Szegeden végzett az Orvostudományi Karon, és jelenleg Athénban orvos. Ő mondta, hogy kihalófélben van Olympos, alig van már gyerekes család, és a szülők, ahogy ő is tette, amint elég nagyok lesznek a gyerekek, Athénba vagy Rodoszra küldik őket tanulni. Már csak nyaralni járnak vissza.

Már a településhez közeledve feltűnt, hogy mennyi kis kápolna épült mindenfelé. Olyan sok volt belőlük, hogy meg is jegyeztük, minden családra jut egy. Tőle tudtuk meg, hogy valóban a családok építtetik, többet is életük során, ha van rá pénzük, pl. az ő családja tíz körül jár. Betegségből kigyógyultak, katasztrófától megmenekültek hálából, a betegségben szenvedők, katasztrófával sújtottak könyörögésképpen a baj elhárításáért.

Megismerkedünk később a nap során egy hoteltulajdonossal Diafaniban, aki New Yorkban dolgozott korábban kőművesként, Mondta, hogy ő egyáltalán nem vallásos, egy kápolnát se építtetett. Fiatalon ment ki New Yorkba, ott sikerült szép pénzt összegyűjtenie, az amerikai életmód megtetszett neki, de hazajött házasodni, hotelt és turistahajót vett, azóta a turizmusból él, de nagyon bánja, hogy visszajött. Az egyik lányával találkozunk itt Olympos településen. A polgármesteri hivatalban dolgozik.

A csacsiknak a szigeteken még ma is fontos szerep jut:

olympos csacsik

Következő nap Tristomához vitorláztunk a sziget Ny-i oldalára. A mélységet figyelve a Szária és Kárpáthosz szigetek közötti szűk átjárón át kerültük meg Kárpáthoszt északról, és egy újabb keskeny átjárón át jutottunk be az öbölbe, aminek a mélyén rejtőzik néhány ház, ahol halászok élnek. Mi az öböl elején dobtunk horgonyt, és túrázva jutottunk el a házakhoz.

Szlatki Katalin vitorlazas

Szabo Denes vitorlazas

Bejelöltem pirossal, ahol mi horgonyt dobtunk. Éjszaka bejött két halász is, a közelünkben dobtak horgonyt, rendezgették a hálóikat, pihentek, aztán mentek vissza halászni.

Ormos Tristomo

Úsztunk a 19 fokos vízben, melegítettünk édes vizet, hogy hajat moshassak a kokpitban, aztán túrázni indultunk a birkák lakta sziklás, kopár hegyoldalban.

gorog halaszcsonak

gorog halasz es csonakja

Másnap visszavitorláztunk jó szélben Rodoszra. Én Lindoszon kiszálltam, Dénes innen újra Kárpáthosz felé vette útját, míg végül eljutott Kréta szigetére, ahol a legolcsóbb szállást találta a hajónak a téli hónapokra.