Kezdôoldal│ Rólunk│ A hajóról│ Útvonal│ Rövid hírek│ Képes útibeszámoló│ Hasznos információk│

2014. júl.7.-12. Cape May

(Minden oldalunkon, ha túl nagy a betűméret és homályos a fotó, akkor zoomoljatok ki kicsit, mert úgy adja az általam tervezett valódi nézetet.)

júl.2. Lloyd Creek - Chesapeake City

Cape May New Jersey állam déli csücskében található az Atlanti-óceán partján. Több km hosszú homokos partja kiépített strand, mellette végig sétány húzódik. A beach fizetős 10-17 óra között, 6$ felnőtteknek a napi jegy, de lehet venni több napra vagy egész szezonra kedvezőbb áron. Bennünket nem érintett ez a fizetős dolog, mert egyébként se mentünk volna 5-nél hamarabb, akkor is még túl meleg van, csak érdekességképp írtam le, mert ilyennel eddig nem találkoztunk.

A víz itt se volt melegebb, mint amit a hajónál mértünk (16 fok), így Álmi nem is szörfözgetett a body boardján, hanem homokvárakat épített hatalmas lelkesedéssel, teli energiával. A fényképező sajnos a hajón maradt :(((

Cape May az 1800-as évektől kedvelt fürdőhelye volt az arisztokráciának. A csendes városka tele van az e korból megmaradt és szépen felújított viktoriánus nyaralókkal, árnyas utcákkal. Kellemes itt sétálni még a nagy melegben is. Ez a parkoknak is köszönhető, ahol a padok, ivókutak, mosdók igazi komfortot nyújtanak a sétálóknak, a nyuszik, vadkacsák és sirályok pedig plussz látni- és etetnivalót.

A várost szolgálta ez az 1924-es Ford T Modell tűzoltóautó:

A viktoriánus házak ma már csak hangulatos jelenségek a városban, aminek a legnagyobb részét az amerikai filmekből jól ismert kertvárosi részek alkotják. Széles, csendes utcák füvet nyíró, nagy autós lakókkal. Gabriellától kölcsönkaptuk Robert M. Pirsig: Lila - Vizsgálódás az erkölcsről c. könyvét. (A szerző első könyve A zen és a motorkerékpár-ápolás művészete.) Ebben a könyvben az író a Hudson folyón jön le az óceánra egy vitorláson, amiről úgy gondolja, hogy jó hely elbújni a világ elől és folytatni az elmélkedést a Minőségről, az életről. Akit érdekel az amerikai viktoriánus korszak, az bőven talál a könyvben erről szóló részeket is. A könyvet, ha nehéznek vagy unalmasnak is tűnik sok helyen, nem érdemes letenni, inkább ugorjunk át benne részeket, aztán majd visszamegyünk. Mi is ezt tettük, mert különben sose olvastuk volna el.

Mosómaci-kertdísz:

Az USA-ban ez a postás autó:

Úgy alakult, hogy egy hetet itt horgonyoztunk. Pár napot így is terveztünk, aztán meg ki kellett várnunk, míg kedvező szelet kapunk az előttünk álló 120 tmf-es úthoz New York-ig. Addig bevásároltunk, mert itt végre volt élelmiszerbolt, mosodát (coin laundry) is találtunk, és a könyvtárban internetezhettünk.

Egyik nap elbuszoztunk az ingyenes állatkertbe. Kocsival 15 perc lett volna az út, de ennek hiányában buszra szálltunk. A busz pedig minden bokornál megállt, és tett egy fél órás kitérőt Wildwood-ba, a mellettünk fekvő tengerparti üdülőhelyre. Majdnem 2 óra buszút után szétfagyva szálltunk le az erősen légkondizó buszból. Tettünk pár lépést, és az eső is eleredt. Elázva, szétfagyva szárítottuk a ruháinkat a zoo mosdójának kézszárítói alatt. De utána volt egy remek napunk az állatkertben. A hazaút hasonlóan szétfagyósan telt, a hátsó ülésen hárman összebújva próbáltuk túlélni a két órát, de itt már a felszálláskor eleredt az eső, és a két óra buszút végén se állt el, ezért a csónakig a hátralévő 2.5 km-t futva tettük meg. Bőrig ázva várt ránk még 30 perc csónakázás az erős szélben és esőben. Álmi a csónak aljában kuporgott, Dénes középen evezett teljes gőzzel, én meg hátul a hátizsákot öleltem magamhoz. Ennyire jó még sose volt megérkezni a hajóra. De az állatkert tényleg megérte. Mindenféle állatot láttunk, de csak párról készült fotó. A rácsos fotókat nem szeretjük, ezért a tigrisről, a vörös pandáról, a fehér fejű rétisasról, ami az amerikaiak jelképe, és még sok más állatról nem is csináltunk.

Kookaburra, kacagójancsi, a legnagyobb a jégmadarak között. Ketten voltak a ketrecben és hihetetlen hangokat adtak ki magukból, annyira jópofa volt, hogy muszáj volt megörökíteni őket a rács ellenére:

A flamingók élnek, csak a háttér poszter:

Álmi fotója a tukánról:

Dénes reggelente kijárt futni, nekünk Álmival elég volt az egész napi séta. A partra kijutni 30 perc evezést jelentett oda, és 30 percet vissza. Az árapály miatti áramlás mindig ellenünk dolgozott, Dénesnek keményen kellett eveznie, de szereti, neki ez kikapcsolódás.

A víz kristálytiszta, végre lehet benne látni, de a 16 fok nem elég ruha nélkül búvárkodni, Dénes nem is tudta letisztítani a hajó alját. Az ő bundája se bírta ezt a hideget.

A parti őrség kiképzőbázisa mellett horgonyzunk, ahonnan még este 10-kor is a gyakorlatozók hangját halljuk, reggel hattól megy ez, majd reggel 8-kor megszólal az amerikai himnusz. Látjuk a csapatokat a parton futni, zászlófelhúzást gyakorolni. Mintha megelevenednének a Rendőrakadémia filmek.

Vasárnapra és hétfőre jó szél igérkezik, így szombat este elpakolunk a hajón, és lélelkben felkészülünk az előttünk álló 120 tmf-re, ami ha minden jól alakul, egy egy éjszakás menetet jelent. Rapid Transiton ez lesz az első ilyen Álminak és nekem. Én várom, Álmi nem. Készülve New Yorkra, megnézzük a Tarzan New Yorkban c. filmet Johnny Weissmüllerrel a főszerepben.