Kezdôoldal│ Rólunk│ A hajóról│ Útvonal│ Rövid hírek│ Képes útibeszámoló│ Vitorlázz velünk!│ Hasznos infók│

2011. márc. 25. - 27. Guadeloupe (Fr.), Pigeon

(Minden oldalunkon, ha homályos a fotó, az a böngészőtök beállítása miatt van. Zoomoljatok ki kicsit, mert úgy adja az általam tervezett valódi nézetet. Nálunk pl. a Firefoxban 80%-ra van kicsinyítve.)

márc. 25. Deshaies - Pigeon (10 tmf)

Reggel átjött a pék srác, kaptunk tőle ingyen friss bagettet. Egy éve vett hajót és most itt él rajta a barátnőjével. Éjszakánként pék a szomszéd településen, nappal turistákat visz ki búvárkodni, snorkelezni valaki motoros jachtján. Esténként körbe járja a hajósokat, hogy ki kér reggel házhoz szállított friss bagettet. Így ismertük meg két hete. Nem kértük a kellemes szolgáltatást, de legalább megismerkedtünk. Mivel az egyik hajós ma reggel hamarabb elment, nem várta meg a bagettjét, áthozta nekünk. Nem is olyan rossz dolog, ha házhoz jön a friss kenyér és ráadásul ingyen :-)

Álmi barátai indulásra készek, akárcsak mi. Rövid a táv, csak 10 tmf, három óra alatt megtesszük a kellemes negyedszélben.

Olyan békés a vízen, hogy tanulunk egy kicsit. Egy kísérlet arra, hogy levegő van a palackban:

Az új öblünk előtt vannak a Pigeon-szk, ami a Cousteau NP része, a víz alatt van egy bronz Cousteau mellszobor, és néhány szép korall, sok kis hal. Holnap ideevezünk, ez a terv. Snorkelezőket, búvárkodni vágyókat hoztak ki a hajók:

És néhány kép az öbölről, ahol horgonyzunk:

A háttérben az a két kis domb a vizen a Pigeon-szk.

Az öblünk teli van teknősökkel, a homokos talajnak és a homokos beachnek köszönhetően. Lehorgonyoztunk és azonnal beugrottunk a többi hajós közé a vízbe snorkelezni. Nyolc teknőst számoltunk meg, és mind nagyok, akkorák, amiket még Laciékkal láttunk Port Ghalibnál, Egyiptomban.

Kimentünk a partra, felsétáltunk a hajónk mellett emelkedő dombra, ahol a gazdag villanegyed pompázik. Van a nagy strand, ahol a fotón kikötöttünk, de van egy kisebb is, a hajónkhoz közelebb, na onnan indul az ösvény, és máris egy mangóerdőben találtuk magunkat, ahol potyogtak ránk az érett mangók. Jó hely!!! Csak kóstolót gyűjtöttünk, mert tele van a hajó deshaies-i mangókkal. Mangófa:

Ja, ez a Deshaies egy talány volt nekünk, hogyan kell kiejteni. Ejtettük így, ejtettük úgy, végül nem bírtuk tovább, megkérdeztünk egy franciát. Ezt a nyolc betűt csak háromban ejtik: Dée. Erre nem jöttünk volna rá soha.

Volt időnk még bejárni a kis települést, megnézni a két szupermarketet egymás szomszédságában. A házak udvarán, az út szélén mangófák és kenyérgyümölcs fák (Breadfruit tree) állnak, mint mindenhol a Bahamák óta. Ez itt az utóbbi:

Visszafelé felszedtünk egy lehullott kenyérgyümölcsöt (breadfruitot), és a hajón megsütöttük. Tomék mondták, hogy finom, ők megfőzik, mintha krumplipürét csinálnának. Ez már annyira puha volt, biztos megfőtt a napon, hogy meghámoztam és megkóstoltam. Gondoltam jó lesz a sült virsli mellé köretnek.

Semmihez se hasonlítható az íze, amit eddig ettünk, de nekem így nem ízlett. Így puhán az állaga olyan volt, mint a főtt yuccának, amit Dom. Közt-ban ettünk. Megsütöttem a virslit és annak az olajában a breadfruit szeleteket is. Egész jó lett, a mai nap ínyencsége. Persze a sült krumpli, vagy a sült plantain (zöld banán) sokkal jobban ízlik, de mostantól nem hagyjuk ezt a különleges ízvilágot a fa alatt rohadni.

márc. 26. Pigeon

Bedobáltuk a dingibe a talpakat, pipákat, szemüvegeket, és Dénes átevezett velünk a Pigeon-szigetekhez. Sokan kajakot béreltek (50 euro egy 3 fős), azzal eveztek ide a beachről. Találkoztunk olyanokkal is, akik átúsztak hatalmas szalmakalapokban. Mások az átlátszó aljú motoros hajókkal jöttek szétnézni a víz alatt, és persze jöttek a búvárhajók is. Kiraktuk a dingit a partra, és több helyre elúsztunk snorkelezni. A szokásos homokos alj, halott korall és a sok papagájhal fogadott a sekélyebb részen, ahol türkizkék volt a víz. Ahogy kijjebb úsztunk, úgy mélyült, és egyre sötétebb kék lett a víz színe, olyan deep blue. Itt rengeteg hatalmas hordószivacsot láttunk, fölöttük egy-egy nagyobb hal ácsorgott. Dénes leúszott hozzájuk, ilyenkor bemenekültek az üstbe. Beleúsztunk halrajokba, gyönyörű lila és ciklámen színűekbe, ezt mindig élvezzük, de ami Álminak a legjobban tetszett, és tényleg szórakoztató volt, az a pezsgőfürdőzés az alattunk úszkáló palackos búvárok kilélegzett buborékrengetegében. Tényleg szenzációs. Egy prospektusból a hordószivacs:

Késő délután a fiúk kimentek a strandra, hogy Álmi ugráljon a stégről a többi gyerekkel. Én maradtam, és végre nyugodtan rendezhettem a fotóinkat, és írtam a naplót.

márc. 27. Pigeon

Ma túráztunk a településről fel az esőerdőbe. Még Tomék javasolták a helyet. Képes összefoglaló:

Nem tudom mennyi időt kell a trópusokon eltöltenünk, de még most is olyan szokatlan, hogy az otthoni szobanövényeken sétálunk.

Fürdés után már nem volt kedvünk tovább emelkedni, innen visszafordultunk.

Visszafelé az ösvényen találtunk egy sapodilla fát, amit már Montserraton is láttunk, csak akkor még nem ismertük. Ehető és finom a gyümölcse, ez le volt pottyanva a fáról:

Meghámoztam, felvágtam, lefotóztam, aztán megkóstoltuk. Ki is köptük, olyan keserű volt. Kiderült, hogy a narancssárga húst körülvevő halvány szivacsos buroktól is meg kell szabadulni, mert az keserű rész, de nagyon.

Álmi útközben gyűjtött néhány faágat és héjakat, amik nem tudjuk milyen fáról hullottak le, milyen mag volt bennük, de jól néztek ki, és hazahozta az állatainak tányérnak.

Aztán kifestette őket, itt az első:

Este összepakoltunk egy kétnapos sátras túrához a sziget déli részén magasodó vulkáni kúphoz.