Kezdőoldal│ Rólunk│ A hajóról│ Útvonal│ Rövid hírek│ Képes útibeszámoló│ Vitorlázz velünk!│ Hasznos infók│

USA, Florida, Marathon a Keys-eken, takarítjuk a hajót, 2010. február 1-6.

febr. 01. Marathon a Keys-eken

Eső egész nap, Dénes 10 után elteker a hajóhoz, vizestankot kívül-belül kitisztítja. A délutánt itthon töltjük, együtt játszunk, mesélünk, társasozunk (Carcassone). Este eláll az eső, sétálunk. Pár napja náthás vagyok, remélem a többiekre nem ragad át.

febr. 02. Marathon a Keys-eken

Ma csak borús az idő, de nem esik. Lehet tovább dolgozni a hajón. Kapok néhány fát, amikről súrolóporral lesikálom a mindenféle ragacsos szennyet.

Jut időm Álmival játszóterezni, betűfelismerőt játszani, és már elkezdtük néhány betű nyomtatott alakjának a rajzolgatását. Este megint Carcassone, de most a kiegészítőkkel, hogy izgalmasabb legyen. Álmi nyert, mert beraktak mindenféle nehezítést a váramba.

febr. 03. Marathon a Keys-eken

Felhős, de nincs eső, csak erős szél. A járdán tekerünk mindig, nagyon szélesek, de a forgalmas főút mellett sajnos, és már nagyon utálom, ahogy a kamionok menetszele megdob. Az utcán hippik gitároztak, kár, hogy elnyomta a hangjukat a forgalom zaja.

Délután a főbérlőnek beszélgethetnékje támadt. Hiába mondtam, hogy nem érek rá, Álmival tanulunk, épp egy betűs társasjátékot ragasztgattunk, de nem tágított a nyitott konyhaablak mellől. Dicsért, hogy milyen csinos vagyok, nem vagyok elhízva, mint az itteni nők, és mivel elvált, nagyon szeretne egy ilyen csinos feleséget vagy barátnőt, mint én. Nincs véletlenül egy lánytestvérem, aki nem él párkapcsolatban? A szembeszomszéd mentett meg, útban volt neki Ray kocsija. Gyorsan becsuktam az ablakot, és átmentünk Álmival a hálószobába játszani.

A szembeszomszéddal egyébként nincs jóban, mert az állandóan feljelenti Ray-t, hogy illegálisan adja ki az alsó szintet. Mi is kaptunk egy hivatali személyt (nőt), aki érdeklődött, hogy kik vagyunk, mit csinálunk itt, de Ray szólt előre, így nem ért váratlanul, és csak annyit kellett mondanom, ami részben igaz volt, hogy kölcsönadta a lakását, amíg felújítjuk a hajónkat.

Azon a részén Marathonnak, ahol a hatalmas kikötő van, rábukkantunk egy karbantartott, kivilágított tornapályára, pontosabban többre, gördeszkásoknak, rollerezőknek ugratópályára. Még nem voltunk ilyen helyen.

A kikötő előtti öbölben rengeteg hajó áll mooringon vagy horgonyon, a dingidokk és a bicajtároló tele:

febr. 04. Marathon a Keys-eken

Ma egy pelikán jött a kertbe. Közel engedett magához, elfogadta tőlünk a füvet.

pelikán

Szlatki Katalin pelikán

etetjük a pelikánt

Álmival egyszer már elestünk a bicajokkal. Hirtelen lefékezett előttem, mert átszaladt előtte egy leguán, én meg sajnos szorosan mögötte tekertem, és hiába fékeztem, ráhajtottam. Horzsolásokon kívül nem lett más bajunk. Ma majdnem megismétlődött a múltkori eset. Megint leguán szaladt át előtte, újra hatalmasat fékezett, de elmaradt az ütközés, mert már tudatosan lemaradva közlekedek mögötte.

Van egy kisgépeknek fenntartott reptér a közelünkben, minden nap eltekerünk mellette, és mindig meg kell várnunk a felszálló- vagy leszálló gépeket. Csak akkor mehetünk tovább, ha kiszálltak az utasok.

A játszóterek, amiket felkeresünk az esőmentes napokon:

Ehhez a játszótérhez tartozik egy hatalmas, ventilátorokkal felszerelt pavilon:

febr. 05. Marathon a Keys-eken

Ray elvált, van egy Álmival egykorú kislánya. Ma Ray-nél alszik, aki megengedi, hogy együtt játsszanak Álmival.

jatszotars

Rengeteg a szúnyog a kikötőben is, a lakásban is. Tele vagyunk csípésekkel, de nem tudom elképzelni, hogy minden nap szúnyogriasztóval fújjuk be magunkat. Wape-szerű szúnyogirtó pedig egyik szupermarketben, drogériában, háztartási boltban sincs.

Dénesnél is elkezdődött a torokfájás, orrfújás. Én már szinte kilábaltam belőle.

sheriff autók

Nagy kedvenceim lettek itt a postaládák:

amerikai postaláda

floridai postaláda

És ez a házikó az óceán partján:

ház az óceán partján

febr. 06. Marathon a Keys-eken

Egy hónapja, január 6-án repültünk ki Miamiba, és most ott tartunk a vitorlázás projektünkben, hogy Dénes eljutott a padló alatti bilge és az ülések alatti tárolók takarításától a festésükig. Én pedig ma jövök először úgy a hajóhoz, hogy dolgozni is fogok rajta. Eddig csak ebédet hoztunk Álmival, vagy megnéztük, hogy halad Dénes a takarítással.

A kokpittárolókba kellett bemásznom, és azokat a részeket, amiket Dénes nem ért el, nekem kellett kisuvickolnom. Többnapos munka.

kokpittároló takarítása

Rengeteg a korhadt fa az egész hajóban, ezeket ki kell szedni, és vagy újakat kell farigcsálni, vagy epoxy-val kipótolni a helyüket.

Késő délután Álmi az utca gyerekeivel bicajozik, majd otthon kalózosdit játszunk.

Szabó Álmos kalóz

Dénes mindennapos vásárló lett a Home Depot-ban (mint nálunk pl. az OBI), mi meg Álmival az egymás melletti Winn-Dixie és Kmart szupermarketekben. A kártyánkon a havi limitet mindjárt elérjük, pedig még csak most kezdődött el a február... A hajó regisztációjával se foglalkoztunk még, de a terv az, hogy delawari (USA egyik állama) regisztrációt kérünk, ami fillérekbe kerül és nem kell amerikainak lenni hozzá. Csak egy baj van vele, hogy az USA-ban érvényes, nem mehetnénk vele a Bahamákra vagy a Karib-tengerre. De ezt elhanyagolható problémának tekintettük.