Kezdőoldal│ Rólunk│ A hajóról│ Útvonal│ Rövid hírek│ Képes útibeszámoló│ Vitorlázz velünk!│ Hasznos infók│

Megnézzük a Panama-csatornát, a zsilipelő teherhajókat

(Minden oldalunkon, ha homályos a fotó, az a böngészőtök beállítása miatt van. Zoomoljatok ki kicsit, mert úgy adja az általam tervezett valódi nézetet. Nálunk pl. a Firefoxban 80%-ra van kicsinyítve.)

2011. aug. 20.

Ma a Gatun zsilipekhez megyünk, hogy közelebbről megszemléljük a Panama-csatornát. Tíz éve olvastunk róla egy nagyon részletes dokumentumkönyvet, még Melamphyrumon, és most tessék. Itt vagyunk Panamán, élőben is láthatjuk hamarosan működés közben. Dénes pedig pár hét múlva át is kel majd rajta Dragonwinggel, amit én már csak otthonról fogok követni az interneten.

Colonból busszal szeretnénk odamenni. A pályaudvaron csak spanyolul beszélnek, mi meg sajnos nem :(((, így nem vagyunk 100%-ig biztosak abban, hogy mikor és melyik busz megy oda, és nincs időnk eltévedni. Ezért elsétálunk az internetezőbe, és ott egy óra internetezés alatt megtudjuk az infókat, spanyolul megjegyezzük a szükséges szavakat, és irány a buszpályaudvar. Fejenként 1 $ lesz a buszjegy.

Jól értettük elsőre is :), de most 100% biztonsággal szállunk fel a buszra, ami odavisz. És micsoda busz! Colonban ezek a buszok nekünk nagy látványosságok. Mind színesre festve, és most nem érdekel ízlésesek-e vagy sem, mind üde színfoltok ebben a lepukkant városban.

Különböző hittérítők szállnak fel sorra, hangosan mondják a magukét fel-alá sétálva a színesre kifestett amerikai iskolabuszban. Közben rágcsákat árusító férfiak, nők is felszállnak, tülekednek a hittérítőkkel, a felszálló utasokkal, de látszik, hogy ez a természetes errefelé, mert mindez nagyon olajozottan megy. Végre elindulunk. A kezemet dörzsölgetem, olyan izgatott vagyok, széles szájjal mosolygunk, nagy nap ez nekünk! Mi nem mehetünk minden nap a Panama-csatorna zsilipjeihez, mint például a buszsofőr!

A zsilipekhez fejenként 5 $ a belépő. A karibi oldal és a Gatun-tó között 3 zsilipen kell átmenniük a hajóknak. A konténerszállítókat két oldalról kismozdonyok húzzák.

És Ascanius kijutott a Karib-tengerre:

A zsilipkamrák két különböző állapotban:

Hajók jönnek a Gatun-tóról, és mennek tovább a Karib-tengerre:

A lenti rajzon látható a csatorna. A bal felső saroknál van a karibi oldal a három zsilipkamrával (a fehér rajz a 3-as szám mellett a körben), aztán jön a zegzugos Gatun-tó, majd egy zsilipkamra, utána pedig a Milaflores zsilipek a körben, és végül kijut a hajó a Csendes-óceánra.

Miután kinézelődtük magunkat, pár óra és néhány zsilipelő konténerszállító után, sétára indultunk a Gatun-tó partján. Sose látott vízimadárra és majmokra bukkantunk. Találkoztunk egy gyönyörű zöld leguánnal, ami eliszkolt, mert elijesztették a majmok, még mielőtt lefotóztuk volna. Nem baj, Bukdács uras beszámolóinkban van róluk fotó bőven. Ez tényleg nagyon jó hely!!! Dénes látott még egy tapírt is, én arról lemaradtam. A majmoknak letettünk a földre ennivalót, látványosan csináltuk, mert nagyon figyeltek. De nem mertek lejönni érte. Lejjebb ereszkedtek, de nem jöttek le a földre. Elindultunk, mintha elmennénk, de figyeltük őket, ők meg minket. Nem jöttek le, amíg a közelben voltunk. Talán, ha több időnk lett volna...

Taxival mentünk vissza Cristobalba a buszpu-ra, mert busz nem jött. 5 $-t fizettünk. Cristobal és Colon össze van nőve, így gyalog mentünk vissza a hajóra, közben egy kínai kis falodában kínai hamburgereket ettünk. Volt egy nagy zuhé is. Csináltunk néhány fotót a helyről:

A cristobali grund:

A hajón este folytatni akartuk a tegnap elkezdett Harry Potter 7. rész 2. felét, de a Kolumbiában vásárolt dvd-n spanyol nyelven orosz és spanyol felirattal ment a film. Így egy Russel Crow filmet néztünk meg helyette. Ez az utolsó éjszakám Dragonwingen, holnap buszozunk Panama City-be, ahol még lesz két napom. Mondanom sem kell, mekkora az én szomorúságom...Folyt. köv.