Kezdôoldal│ Rólunk│ A hajóról│ Útvonal│ Rövid hírek│ Képes útibeszámoló│ Vitorlázz velünk!│ Hasznos infók│

2014. szept.2-4. Block Island (Rhode Island államban)

(Minden oldalunkon, ha homályos a fotó, akkor zoomoljatok ki kicsit, mert úgy adja az általam tervezett valódi nézetet.)

szept.02. Montauk - Block Island (26 tmf)

Reggel ködben ébredünk. Alig látjuk a körülöttünk horgonyzó hajókat, a partot pedig egyáltalán nem. Reggeli után Álmi kitakarítja a csónakot, és felhúzzák Dénessel az orrfedélzetre. Én közben bent elpakolok, és már csak a horgonyt kell felhúznom. Dénes derekában az idegbecsípődés változatlan.

A köd kifelé menet eltűnik, így tudok néhány napos képet csinálni búcsúzóul Montaukról. Kormoránok:

A fránya köd a vízen újra körülvesz minket. Halljuk a motoros hajók hangját, de nem látjuk őket. Dragonwing radarja ilyenkor jól jönne. Álmi megkapja a kürtöt, és az egész utat végigfújja. Néha átvesszük, mert fárasztó ám fújni. Egyszer egy vitorlás tűnik elő a ködből a közelünkben, de nincs ütközésveszély. A motorosok hangja viszont ijesztő. Halljuk, de nem látjuk őket. Aztán Block Island közelében kiérünk a ködből. A sziget napsütéssel fogad. És bluefish-sel!!!

Block Island magányos sziget, távolinak mondható mind Long Islandtől, mind a szárazföldtől ahhoz, hogy kedvelt nyaraló célpontnak és egyben drága helynek számítson.

A sziget közepén valamikor édesvizes tó volt, később átvágták, hogy az óceánról be lehessen jönni, és most itt van egy hatalmas védett öböl a hajósok örömére. Tele van mooringon álló és horgonyzó hajókkal. Mi az utóbbiak közé dobunk horgonyt. Közel a homokos, vadlibás, tőkésrécés part, ahová Dénes kiviszi megpucolni a halat. A vacsoránkat és a holnapi ebédünket!!! Hmmm...Imádom!!!!!!!!!!!! Álmi pedig úszás után a maradék müzlivel jóllakatja a vadkacsákat.

szept.03. Block Island

Reggeli után kievezünk, de ma a pénztárca maradt otthon (a hajón), így Álmi visszaevez érte. Mi addig átsétálunk a homokdűnék között az óceáni oldalra. A homok annyira finom, a napsütésben és szélcsendben az óceáni oldal gyönyörű. Már most eldöntjük, hogy mindenképp maradunk még egy napot.

Mire visszaérünk, Álmi már kihúzta a csónakot a partra. Fél óra séta Old Harbor, ahol az éttermek, ajándékboltok, bicaj- és motorbérlők, a könyvtár van, ahová bemegyünk internetezni. Erika írt egy homeopátiás szerről, amit Dénes derekára ajánl. Itt sajnos nincs olyan bolt, ahol meg tudnám nézni :( Péteréktől kapunk egy levelet, lent voltak a hajójuknál (Smiley) Görögországban, és kérdezte, hogy mi van magával Rapid Transittal, mert róla nem is írunk. Igazából minden nap beszélünk róla magunk között, de tényleg, írni nem is írok róla. Rapid Transiton minden rendben működik, ilyen békés viszonyok mellett, amikben vitorlázunk, nincs hajszolva. Egy hónapja Dénes a lejárati tetőajtót szigetelte, mert ott esőben becsöpögött a víz, de az ajtó kialakítása miatt valószínűleg ez a probléma meg is marad. Sose volt még olyan hajónk, ahol a tetőajtón ne csöpögött volna be valahol a víz...Egyelőre nem esett azóta olyan mennyiségű eső, hogy az eredményt tesztelhettük volna. A hajó alját kéthetente letakarítja, csak szivaccsal átdörzsöli, vagy ahol kell, ott kaparóval leszedi a kis kagylókat. Ez most esedékes, és itt a szigeten meg is csinálja. A kabinban továbbra is szűkös 3unknak a hely, így hogy a hajón lakunk, élünk, és nem csak 1 hétre vagy hétvégére használjuk. De ez 40 láb alatti hajókig így van, különösen a régi, erős építésű hajókban, amiket mi nézünk, mert fő szempontok nálunk a biztonság, erősség és az ár (max. 2millió forint). Van néhány dolog, amit jó lenne átalakítani, ha megtartanánk a hajót. Pl. most betekerős orrvitorla van, aminek a kényelmessége mellett, mindenki tudja, akinek van, hátránya is van. Ha erős a szél, és be kell belőle tekerni, nagyon erősen torzul az alakja. Erre vannak megoldások, Dénes mindegyiken végigment, hogy melyiket tudnánk a mi hajónkon megvalósítani. Akit ez a téma érdekel, írjon Dénesnek, szívesen megosztja.

Néhány kép Old Harborról:

Nem tudom, hogy hol találták ezeket a kagylókat, van egy tippem, hogy nem itt, mert mi ebből csak egy fajtával találkoztunk.

szept.04. Block Island

Reggeli után levágjuk Álmi haját. Panaszkodott, hogy nem szárad meg neki könnyen, amikor kijön a vízből, és így meg nincs kedve fejeseket ugrálni. Ezen ne múljon. Persze nem akarta levágatni, mert szereti ha nagy a haja, de haj vagy ugrálás... A hajó körül most apró rózsaszínes medúzák hullámoznak, ők is ártalmatlanok. A kacsák tegnap is, ma is végigkunyerálták a hajókat.

Ma csináltam a könyvtárról néhány képet. A falon Block Island térképe. Jól látszik a belső, védett öböl, és a véletlen folytán, a kék téglalap, ami rávetődik a térképre, épp a horgonyzóhelyünket mutatja.

Ezt a fotót pupákpék nagymamának ajánljuk, és még akvárium is volt a könyvtár gyerekrészlegén:

A délutánt az óceáni oldalon töltjük, a finom homokban és a hideg hullámok között.

Egy hangzatos rendszám a parton, igaz nem Rhode Island-i, hanem még északabbról való, New Hampshire-i:

Nagyon tetszett mind3unknak a finom homokos, homokdűnés sziget, amit valószínűleg csak ebben a gyönyörű időben lehet igazán élvezni. Holnap vitorláznunk kell tovább Rhode Island állam szárazföldi része felé, mert aztán fordul a szél, és esős napokat ígér a meteo. Pancake-et sütök búcsúvacsorára.