Kezdőoldal│ Rólunk│ A hajóról│ Útvonal│ Rövid hírek│ Képes útibeszámoló│ Vitorlázz velünk!│ Hasznos infók│

USA, Florida, Marathon a Keys-eken, lakásbérlés, a hajó átépítése, 2010. febr. 7-12.

febr. 07. Marathon a Keys-eken

Két hete, jan. 24-én egy 1970-es Golden Hind 31 típusú beműanyagozott fahajóra bukkantunk, amit 3500 $-ért megvettünk. Azóta más munkát nem végeztünk rajta, csak takarítottuk, pontosabban takarította Dénes. Mostanra tiszták a kokpittárolók, amikben nagy fej gombák nőttek korábban, és mindent penész borított. Tiszta a kabinban a padló alatti terület (bildge), amiben vastagon lerakódva állt az olajos-dízeles-rozsdás-tengervizes-esővizes-miegyéb trutyi. Most következhet a kifestésük, az elkorhadt bordákat pedig ki kell cserélni újakra.

Vasárnap van, de a munka nem áll meg. Egész nap együtt takarítunk, csak ebédelni megyünk vissza a lakásba. Még tegnap este elkészítettem a spanyol kolbászos rakott krumplit.

A délutánt mi, felnőttek munkával, Álmi Stacy-ékkel tölti. Tévéznek a lakóhajón, vacsorára áthívnak minket is. Különböző rákokkal töltött, héjában sült krumplikkal kínálnak. Ma lesz a Super Bowl, New Orleans-i angyalok az indianapolisi puskák ellen. Mindenki meg van őrülve, bulihangulat uralkodik az egész kikötőben.

febr. 08. Marathon a Keys-eken

Délelőtt takarítunk, aztán dagálykor (13 óra körül) kiemelik a hajót.

Mielőtt a tulaj meghirdette volna az e-bay-en a hajót, előtte ebben a kikötőben kiemeltette, és lefestette az alját. A festés után készített fotókkal adta fel a hirdetést, persze ügyelt arra, hogy a hibák ne látszódjanak. Sajnos ekkor még nem voltunk elég tapasztaltak, csak két hajónk volt eddig (az első Franciaországban, a második pedig a Svájcban vett Melamphyrum), és azokat úgy vettük, hogy nem ért meglepetés. A Golden Hind 31 szép számban tartogatott nem várt hibákat.

febr. 09. Marathon a Keys-eken

Dénes kilábalt az egyhetes náthából, Álmi pedig szólt, hogy fáj a torka. Senki sem úszta meg.

Dénes ma leszedi az egyik szárnyat.

Nekem a konyhai tárolók takarítása jut, a mosogató és az icebox (jégdoboz) alatti tárolóké. Álmi ma is Stacy-ék hajóján filmezik. Nagyon boldog most, mert szándékosan nem engedtük az elmúlt hetekben, hogy tévézzen vagy a laptopon mesét nézzen, hogy majd ha nem érünk rá Dénessel, akkor ne zavarjon minket, hogy olyan sokat filmezik.

Délután leszedi Dénes a másik szárnyat is, és a hajó alján dolgozik:

febr. 10. Marathon a Keys-eken

Álmos fotós a kertünkben egy leguán nyomában:

Álmi a bérelt lakásunkhoz tartozó homokozóban:

Délelőtt nekem háztartási teendők: bevásárlás, mosás, főzés. Dénes közben a hajót bontogatja. Délután mi is megyünk Álmival. Ő kutyázik, majd Stacy-vel eltűnnek az irodában. Én hipóval teljesen átmosom a WC-vel szemközti akasztós tárolót. Dénes kibontja a bal oldali kokpittárolóban a hajótestet. Teljes az elkeseredés, a merevítők is elkorhadtak.

Este filmezünk (Szökőárban c.), hogy kicsit eltereljük a hajóról a gondolatainkat.

febr. 11. Marathon a Keys-eken

Ma nem csináltunk semmit a hajóval. A tegnapi nap lelombozott mindkettőnket, de Dénesen volt az igazi teher, hiszen neki kell vitorlázható, lakható, biztonságos hajót teremtenie ebből a korhadékból. Pat ajánlott tegnap egy munkást, aki ért a fához. Ma eljött az illető, megnézte a hajót. 35 $-os órabérben vállalná, hogy segít Dénesnek. Nehezen mozog, nem érdekelt abban, hogy miharabb kész legyen a hajó. Talán a fák méretre vágását bíznánk rá.

Áll a kikötőben egy eladó Bristol 32-es vitorlás. Felhívtuk a tulajt, ma megmutatta a hajót. 18e $. Dénesnek tetszett, de lebeszéltem, mert lenne ezzel is munka.

Álmi Stacy-vel egy internetes játékot játszott az irodában, így kettesben kisétáltunk az óceán partjára. Mindig is szerettem volna egy lakókocsival beutazni azt az országot, ahol éppen vagyunk. Erről beszéltem Dénesnek, amikor végül kimondta, hogy ő vitorlázni akar, így ha törik, ha szakad, lesz egy hajónk, amivel mehetünk :).

Délután eltekertünk a nagy marinába, ahol a rengeteg horgonyzó, mooringozó hajó is áll, hátha találunk eladó hajót. Nem találtunk.

Este összebújva végül kimondtam a varázsmondatot, ami innentől megállíthatatlanul vezetett minket az egyetlen cél felé, amitől a kezdeti nehézségek már majdnem eltántorították Dénest.

- Ne pazarold többet az idődet más hajókra, mert már van hajód, olyan, amilyen. És bár sose csináltál még ilyet, de tudom, hogy képes vagy rá, én pedig 100 %-ban támogatlak, hogy átépítsük a hajót.

Ettől az estétől kezdve egy cseppnyi kétely nem volt bennünk, hogy sikerülni fog, hogy megcsinálja, hogy megcsináljuk. Eddig utáltam ezt a hajót, most egyszerre az otthonunkat láttam benne, a kalandjainkat láttam, amik felé majd vele vitorlázunk.

Megterveztük a háztartási teendőket, az Álmival való foglalkozást (tanulás, játszóterek), hogy a lehető legtöbbet tudjak Dénes keze alá dolgozni.

febr. 12. Marathon a Keys-eken

A hibák csak szaporodtak. A hajó sok-sok helyen elkorhadt, Dénes végigütögette a testet, ahol beszakadt, ott ki kellett bontani a fát.

Napról napra egyre több lyukat vágott a hajóba. Mindenki a mi szellős hajónkon poénkodott, mi is, de ahogy telt-múlt az idő, egyre nagyobb tisztelettel néztek Dénesre. A hajó bal oldalát bontja ki Dénes:

Bentről, az akasztós szekrényből így néz ki a lyuk: