Kezdôoldal│ Rólunk│ A hajóról│ Útvonal│ Rövid hírek│ Képes útibeszámoló│ Hasznos információk│

2011. máj.7-11.

Újra Martinique és Dominica szigetén

máj.7. Rodney bay (St. Lucia) - Grande Anse des Salines (20 tmf) majd St. Anne

Május 21-én repülünk Magyarországra, ezért addigra St. Martin szigetén kell lennünk. A floridai indulásunk óta (2010.ápr.9.) St. Lucia szigetéig jutottunk el legmesszebb, közben hónapokat töltöttünk egyes szigeteken. Nagyon tartalmas volt az út, felejthetetlen élményekkel gazdag. Most indulunk visszafelé, két hetünk van még hátra.

Búcsú Rodney bay-től. 7-14-ig vitorlázva elérjük Martinique-et. Még az elején fogunk egy gyönyörű kingfish-t, így megvan a ma esti vacsora.

Martinique-en a pálmafás strand elé horgonyzunk, és Dénes halat pucol, mi a partra megyünk Álmival strandolni. Azonnal talál magának játszótársakat, felük nincs is a képen. Alig akarnak bennünket visszaengedni a hajóra, úgy megkedvelik Álmit.

Délután 5-kor átvitorlázunk St. Anne-hoz, ahonnan elhagytuk pár napja a szigetet. Itt sütöm meg a halat vacsorára. Porból krumplipüré a köret. Billegésmentes éjszaka.

máj. 8. St. Anne - St. Pierre (37 tmf)

5.15-kor húzza Dénes a horgonyt. Eleinte hátszélben dülöngélünk, később békés lesz a menet, 3.5 csomóval haladunk. Olyan békés a vízen, hogy bent az orrkabin plafonját penésztelenítem, aztán feltöltöm az alkoholfőzőnket alkohollal. Vízre tesszük, és húzzuk magunk után a dingit, hogy a napelem, amit eddig eltakart, töltődjön. 13-kor horgonyon a Mont Pelee vulkán alatt elterülő St. Pierre-nél. Három hete jártunk itt, így ismerjük a helyet. Akkor megmásztuk a vulkánt, most kihagyjuk. Menet közben pecáztunk, de nem akadt semmi a horogra.

Nagyon billegünk ezen a helyen, elég szar, még jó hogy menet közben megcsináltam ezt-azt. A parton dobosok játszanak jó zenét. Csak ne billegnénk! Késő délután, amikor már nem olyan vészes a nap, kimegyünk a partra, Álmi rollerrel. Már megint találunk neki játszótársakat. Később a színpadon zenészek lépnek fel, kellemes zene szól, Álmi a gyerekekkel rollerezik.

máj. 9. St. Pierre

Reggel benzintöltés, vÍzszűrés. Utána mosunk a coin laundry-ban, vásárolunk. A hajón az ice boxot penésztelenítem, piskótát sütök a kuktában, Álmi a kagylókat rendezi. Lassan el kell őket csomagolni dobozokba, hogy haza tudjuk repíteni Magyarországra. 12 nap múlva repülünk haza.

Este megint ki a partra. Dénes benzint vesz, utána egy étteremben internetezik egy órát. Álmival elmegyek a térre, rollerezés, futás. Látunk egy kígyószerű lényt a vízben. Megtaláljuk a határozónkban. Fekete pöttyös kígyó angolna.

máj. 10. St. Pierre (Martinique) - Portsmouth (Dominica) (67 tmf)

Reggel 6-kor úton. Bedobtuk a pecát. Kéne a vágóhorog, amit a kopoltyújába kell majd a kifogott halnak akasztani, ha nagyobb, mint a múltkori, de Dénes nem keresi, mert reménytelen elővenni, az egyik kokpittároló aljára került. Jellemző a hajózásunkra, hogy vannak dolgaink, de reménytelenül alul...

Több kapás, de vagy hínár vagy nejlonzacsi van a horogra akadva.

Többségében motorozunk, néha hátszélben vitorlázunk, Rumini és a 4 jogart olvassuk, akasztófázunk. A part mentén haladunk, így nem olyan unalmas. Álmi falja a tegnapi kuktában "sütött" piskótát, amit eperlekvárral töltünk meg. Ebéd főtt fahéjas zabpehely eperlekvárral. Túlságosan is kalóriadús étkezés a semmi mozgás mellé. Igaz folyamatosan ellent kell tartanunk a hajó mozgásával. Állandóan feszülnek az izmaink.

18-18.30 között a naplementét bámuljuk. Utána fogunk egy makrélát, kicsit nagyobb csak az előző kingfish-nél. 2. jégkrémünket nyerjük Álmival, mert mindig fogadunk, hogy ma lesz-e hal vagy sem.

Dénes kifilézi. Néhány szeletet megsütök vacsorára, a többiből krumplis, paprikás halat főzök néhány perc alatt a kuktában, amit nem nyitunk ki már ma, így olyan, mintha hűtőbe tettük volna. Holnapra lesz ebédre. Sötétben horgonyzunk le Portmouth-nál, amit már szintén ismerünk.

máj. 11. Portsmouth (Dominica) - Pigeon (Guadeloupe) (45 tmf)

6-kor indulunk tovább. A nap már fenn van, nem tudom mikor kel. Talán fél 6-kor? Zéró szél, motorozunk :((( Menet közben reggelit készítek, utána mosogatás a kokpitban. Ruminit folytatjuk.

Álmi szórakoztat minket:

A karján ott az utcán talált lánc. Ő rakta rá a seklit.

Ebéd a tegnap főzött halas paprikáskrumpli. Nagyon finom lett!!!

Délután horgonyon a már ismert Pigeonnál. Rettenetesen billegünk. 5 perc alatt összekapjuk magunkat, és már evezünk is ki a partra. Dénes hoz két vizeskannát, a strand zuhanyából meg is tölti őket, mi addig Álmival a mangófás helyre sétálunk, de leérett a mangó, nincs több :((( Bruhhuhu...